Kiezen politici wel met hun verstand? Kiezen wij politici wel verstandig? Hier kunt u bijna alles kwijt over de politiek! Wat moet beter? Waar ergert U zich aan? Laat Uw stem horen! Kies Verstandig! Kies Niet! Maak je Stem ongeldig! Protesteer op een effectieve manier. |
Nog geen lid?
Lees ook de disclaimer.
Navigatie
Leden enquête
De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"
ja
81% [17 stemmen]
nee
19% [4 stemmen]
Gebruikers Online
Inloggen
Nog geen lid?
» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat moet anders of beter?
Wat is beter: landelijke of gemeentelijke politiek?
|
|
Bert2006 |
Geplaatst op 17 September 2006, 17:21
|
Lid Berichten: 103 Lid sinds: 16 Sep 2006 |
Wanneer leren mensen nou eens de landelijke politiek te scheiden van de gemeentelijke?? Kijk gewoon wat ze in de gemeenteraad doen en besluiten. Kies je misschien iets heel anders. Het is ook absoluut niet fout om voor de gem. raad anders te kiezen dan voor de 2e kamer. Zou zelfs prachtig zijn, de democratie ten top. Quote Deel je deze mening of niet, reageer eens hierop!! Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
|
|
|
kiesverstandig |
Geplaatst op 19 September 2006, 16:44
|
Superbeheerder Berichten: 149 Lid sinds: 18 May 2006 |
De gemeentelijke politiek staat wel iets dichter bij de mensen. Ook is de kans groter dat je de gemeentelijke politiek kunt beinvloeden. Het blijft echter poppenkast. Gewijzigd door Bert2006 op 19 September 2006, 18:00 Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
|
|
|
Bert2006 |
Geplaatst op 19 September 2006, 17:59
|
Lid Berichten: 103 Lid sinds: 16 Sep 2006 |
Kijk die overtuiging heb ik ook, het is wel wat werk verzetten om iets interessants op de politieke agenda te krijgen. Dat kan via een burgerinitiatief, waarvoor je wel ruim 40.000 handtekeningen (landelijk) en ruim 25.000 (stedelijk) nodig hebt, om gehoord te worden. Het kost wel wat moeite, maar `dan heb je ook wat'. Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
|
|
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is beter: landelijke of gemeentelijke politiek?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Kiezers zien kloof met politiek groeien | Verkiezingsbeloftes, waarmaken of breken | : 3 | 30 Aug 2012 |
'Verkiezingen kunnen beter' | Kiesstelsel landelijk | : 1 | 17 May 2010 |
Wat is eigenlijk politiek? Heldere uitleg. | Algemeen | : 1 | 21 May 2008 |
Werkende burger keert politiek rug toe | Invloed door te stemmen? | : 2 | 17 May 2007 |
Politiek is, "......" | Dit wil ik kwijt! | : 6 | 12 Dec 2006 |