Kiezen politici wel met hun verstand? Kiezen wij politici wel verstandig? Hier kunt u bijna alles kwijt over de politiek! Wat moet beter? Waar ergert U zich aan? Laat Uw stem horen! Kies Verstandig! Kies Niet! Maak je Stem ongeldig! Protesteer op een effectieve manier. |
Nog geen lid?
Lees ook de disclaimer.
Navigatie
Leden enquête
De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"
ja
81% [17 stemmen]
nee
19% [4 stemmen]
Gebruikers Online
Inloggen
Nog geen lid?
» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Stel het aan de kaak als u denkt dat een politici uit eigen belang handelt.
Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel
|
|
kiesverstandig |
Geplaatst op 26 April 2008, 13:54
|
Superbeheerder Berichten: 149 Lid sinds: 18 May 2006 |
Quote Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel 18 april 2008 Het kabinet ziet niets in herziening van het kiesstelsel. Het schrijft dat in een reactie op het advies van het Burgerforum Kiesstelsel. Het Burgerforum pleitte ervoor kiezers de mogelijkheid te geven een stem uit de brengen op een partij of een persoon. Verder stelde het forum voor de voorkeurstem een groter gewicht te geven. Het kabinet vindt juist dat de verbinding tussen politieke partijen en de samenleving moet worden hersteld. Een groter belang van de voorkeurstem zou dat doorkruisen. Verder vreest het kabinet dat de verkiezingsstrijd meer zal gaan tussen kandidaten van dezelfde partij, dan tussen kandidaten van verschillende partijen. Van de aanbevelingen wordt wel overgenomen een oproep aan politieke partijen om afsplitsingen te voorkomen en om geen lijstduwers op de lijst te zetten. Verder komt er een Handvest verantwoordelijk burgerschap en wordt er gedacht over verbreding van de kennis over de Grondwet. bron: persbericht ministerraad Van Amerikaanse toestanden tijdens de verkiezingen ben ik ook geen voorstander, maar dit kabinetsstandpunt slaat alles. Hieruit spreekt overduidelijk afkeer van verandering. Zo dicht je de kloof tussen politiek en burger dus nooit. Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
|
|
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Belgische politie waarschuwt voor nieuwe vind-ik-leuk-knop Facebook | Privacy | : 1 | 13 May 2016 |
Rechtszaak Wilders, wel of niet terecht? | Algemeen | : 1 | 22 Oct 2010 |
Speciale Google zoekmachine voor partijprogramma's | Invloed door te stemmen? | : 1 | 27 May 2010 |
PvdA stoot kiezers af door keuze voor Job Cohen! | Een politici op een misser betrapt? | : 1 | 18 May 2010 |
'Stempotlood niet betrouwbaar' | Kiesstelsel landelijk | : 1 | 05 Mar 2010 |